הסטודנטים באקדמית עמק יזרעאל תומכים במאבק האחים והאחיות

"אין תקנים, אין מטפלים! האחים לא עבדים" הסטודנטים והסטודנטיות בחוג לסיעוד באקדמית עמק יזרעאל תומכים במאבק האחים והאחיות
"לחם, עבודה אחיות במצוקה"... "שטייניץ תתעורר האחים שווים יותר"... אלו רק חלק מהסלוגנים שנשמעים היום החל משעה 15:00 בצהריים, בהפגנת התמיכה שארגנו הסטודנטים והסטודנטיות בחוג לסיעוד באקדמית עמק יזרעאל בשיתוף אגודת הסטודנטים. חברי הסגל של החוג לסיעוד הצטרפו גם הם להפגנה והביאו תמיכה בסטודנטים.
הסטודנטים מצטרפים לדרישות האחים והאחיות לתקינה גבוהה יותר בבתי החולים ובקהילה לשיפור הנגישות של החולים לטיפול איכותי, לחינוך לבריאות ולמניעת מחלות.
כמו כן לשיפור מעמדם המקצועי, אפשרויות ללמידה והתמחות במקצוע, גמול על מומחיות מקצועית, הגדלת מספר האחיות באקדמיה ובמחקר, מענק למשוחררי צה"ל לצורך לימודי תואר בסיעוד או לחילופין הכרה במקצוע כמקצוע בעל עדיפות לאומית, תוספת לשכר היסוד, הוספת תקנים במחלקות ויציאה לפנסיה בכבוד.
משה פלש, סטודנט שנה ד' בחוג לסיעוד, אחד ממארגני ההפגנה אמר: "האחים והאחיות עובדים בתת תקינה, אשר יוצרת עומס עבודה לא אנושי, שפוגע בטיפול בחולים. שכר היסוד נמוך ואין תנאים להתקדמות מקצועית ולכן בתור סטודנט לסיעוד שעתיד להפוך להיות אח אני חושב שאנו צריכים לצאת ולהביע תמיכה והזדהות בכלל האחים והאחיות ולהביא לשינוי בתנאים".
ראש החוג לסיעוד, פרופ' מרים הירשפלד אמרה בהפגנה: "אני מאמינה שבחברה מתוקנת צריך להבין שאין רמה לרפואה או לשירותי בריאות בלי רמה בסיעוד ואין רמה בסיעוד בלי שיש תנאי עבודה כמו שצריך, בלי שיש מספיק אחיות עם השכלה גבוהה, אם זאת מי שהיה צריך לשבות ומי שהיה צריך להבין שזה קריטי לבריאות החברה שלנו, זה חברת החשמל או שדה התעופה, תוך סולידריות עם מערכת הבריאות, בלי שזה מכריח אחיות ובמקרה זה גם רופאים לצאת מהמחלקות ומהמרפאות ולעזוב את החולים. זאת בעיה חברתית, כללית, זאת בעיה של סדר עדיפות לאומי. יש ביטחון שהוא ביטחון בקרב ויש ביטחון פנימי של בריאות וחינוך וזה לא היה צריך להיות על הכתפיים של האחיות וגם לא של הרופאים, לשבות עבור זה. הארגונים החזקים במשק והאוכלוסייה הכללית היו צריכים לדרוש לשבות, לא עבורנו אלא עבור עצמם ולאפשר לנו לעבוד. 
מאת: ענת בית הלחמי, דוברת המכללה