יקנעם: פרידה מרגשת מהסייעות בתיה ורחל

ראש העיר סימון אלפסי: אשרי העיר שזכתה לסייעות מיוחדות כמו בתיה ורחל
בטקס מרגש במעמד ראש העיר סימון אלפסי, מנהלת אגף החינוך סימה ניסלבאום, מנהלת המחלקה לגיל הרך יעל שלומיוק, גננות וסייעות, ובני משפחה, הודתה עיריית יקנעם לסייעות הוותיקות בתיה אלימלך (גן ברוש) ורחל בן חמו (גן סחלב) שיצאו לגמלאות לאחר עשרות שנות פעילות.
ראש העיר סימון אלפסי בירך את הסייעות הפורשות ואמר שהן היסטוריה מהלכת שעה שביישוב יש סבים וסבתות שהן היו הסייעות שלהם וגם של נכדיהם. ראש העיר אמר  שהסייעות הביאו לגן את כל הטוב שבהן, ושבכל עשרות שנות פעילותן הן קיבלו רק ברכות ותשבחות. אלפסי שיבח את הסייעות על הדרך שהתוו והודה להן על פעילותן הרבה והמיוחדת ואמר שאשרינו שזכינו שאלו הן המחנכות והסייעות של ילדינו. מנהלת אגף החינוך סימה ניסלבאום בירכה את הסייעות ואמרה שמדובר בשתי נשים מיתולוגיות שהשאירו את חותמן אצל הילדים והוריהם. ניסלבאום הוסיפה שהשתיים מייצגות את סמל האיכות, המצוינות, המסירות לעבודה, הנתינה והסבתאות. מנהלת המחלקה לגיל הרך יעל שלומיוק הודתה שהיא מתרגשת מאוד והוסיפה שבתיה ורחל שימשו דוגמא ומופת לסייעות הצעירות, שהן פעלו בחריצות ובנאמנות, ושאצלן הילדים תמיד קיבלו יחס אישי ואכפתי והמון חום ואהבה. יו"ר ועד העובדים דניאל בן שלמה סיפר שבתיה הייתה הסייעת שלו, והייתה לו כאחות גדולה, תומכת ומייעצת. בן שלמה הודה לסייעות על פעילותן ועל כך שכל ברכיהן גדלו דורות רבים. גננות הגנים הגיעו ובירכו ואמרו שהעבודה איתן הייתה סיפור אהבה, ושהן תמיד היו מוכנות לכל מטלה. לימור, ביתה של בתיה, בירכה את אמה בשם משפחתה, ונכדותיה של רחל בירכו אף הן בשם משפחתם את הסבתא היקרה.
ראש העיר מר סימון אלפסי: "בתיה ורחל הן סייעות משכמן ומעלה. אני מקפיד לבקר בגנים ולסייר בהם ותמיד ראיתי  את החום והאהבה שהן לכל הילדים בלא יוצא מן הכלל. האווירה בגן תמיד הייתה רגועה ונעימה, והילדים היו מאושרים. הסייעות הללו הן מודל לחיקוי לדורות הבאים. אשרינו שזכינו לנשים נפלאות כאלו שגידלו את ילדינו."