סיירת העמק - הכנה לצה"ל במועצת עמק יזרעאל

בשבוע שעבר העפילו 50 בני נוער, תלמידי י"א וי"ב מיישובי העמק, לפסגת תל שימרון בריצה. בראש הגבעה המתינו לנערים המתנשפים, ראש המועצה אייל בצר ואנשי מחלקת הנוער של המועצה עם חולצות חדשות ועם הרבה פרגון וטפיחה על השכם.
הנערים, המתכוננים לקראת גיוסם לצה"ל, התנסו לראשונה בחייהם במסע אלונקות, ורצו למרחק של 9 ק"מ, מנהלל לתל שימרון. הם חברים בקבוצת "סיירת העמק" ומתאמנים מזה חודשיים עם מדריך הכושר סער אלמקייס לקראת גיוסם לצבא. פעילות "הסיירת" והכנת הנערים לגיוס, הם חלק מתכנית "שירות יזרעאלי", המופעלת על ידי מחלקת הנוער במועצה האזורית עמק יזרעאל. מטרת התכנית הינה מתן מענה לבני הנוער בעמק בנושאי הגיוס, ההכנה לצבא, קשר עם הצבא והשיבוץ לתפקידים בצה"ל.
אודי שניצר רכז נוער אזורי והאחראי על התכנית במחלקת הנוער במועצה אמר: "מאז ומתמיד התגאתה קהילת העמק באחוזי גיוס גבוהים לצבא ובמיצוי גיוס גבוה. אנחנו שואפים להגיע למקומות המשמעותיים ביותר בצבא ועל כן חשוב לנו להכין את בני הנוער שלנו ולחשוף אותם למגוון החילות והתפקידים שאפשר למלא בצבא."
ראש המועצה אייל בצר, שחיכה לנערים בסיום המסע אמר: "רוח העמק מאופיינת בהתנדבות ובתרומה למדינה. לא כל אחד יכול לשרת כלוחם אבל חשוב שכל אחד ישרת שירות משמעותי בצה"ל. הפעילות של בני הנוער מבורכת ומחברת בין קהילות העמק".
מאת: דורון שחם דוברת המועצה האזורית עמק יזרעאל