שני צעירים מיקנעם השתתפו במשלחת לפולין

מיקנעם לפולין: משלחת של מרכזי צעירים מהצפון ונפגשו עם אנשי הקהילות היהודיות ואישים מקומיים.
שני צעירים מיקנעם יצאו לפולין במסגרת משלחת שכלה 11 משתתפים חברי קבוצת מנהיגות אזורית מטעם מרכזי הצעירים בצפון הארץ.
השניים, יוסי דריי (24), ותומר פרקש (24) נפגשו לאחר חזרתם עם ראש העיר בלשכתו וסיפרו לו על חוויותיהם ועל פעילותם, ושבמסע נפגשו עם שורה של אישים מקומיים בעלי תפקידים כגון: הרב הראשי של פולין, שגריר פולין בישראל לשעבר, נציג ארגון הגג של הבנקים בפולין, ועוד, ובנוסף נפגשו עם אנשי הקהילות היהודיות, ואלו הסבירו להם על הקהילות, קיימו עימם שיח על מצב הצעירים, מעשיהם ואורחות חייהם, ועל כך שבפולין אין אנטישמיות, אלא רק במקומות נידחים בהם הבורות שולטת. במסגרת נסיעתם ביקרו חברי המשלחת במספר מקומות מרכזיים ביניהם: כיכר השילוחים בוורשה, התיאטרון היהודי בוורשה, העיר העתיקה, משרד החוץ, בית יתומים פעיל בוורשה, בית הכסת הגדול של וורשה, רשות איגוד הבנקים ועוד.

יוסי דריי סיפר שהיה כבר בפולין בתור תלמיד יחד עם משלחת בית ספרית ושהטיסה הנוכחית שינתה לו את כל תפיסתו לגבי פולין שעה שהייתה בעלת אופי שונה לחלוטין. בנסיעה זו הם ביקרו בקהילות היהודיות, הן הדתיות והן החילוניות, וכן בקהילות הנוצריות בוורשה שאוהבות את ישראל. דריי הוסיף שכמוהו שחשוב מאוד שתלמידים יחזרו בעתיד שוב לפולין. חברו למסע תומר פרקש סיפר מצידו שהנסיעה תרמה לו רבות, שהיה חשוב לו להסביר את עמדת ישראל והמסע חספס אותו מאוד בנושא הזה.
ראש העיר בירך את הצעירים על פעילותם וקרא להם לשמור על הקשרים שיצרו ולבדוק אפשרויות להרחבתם באמצעות יצירת דיאלוג עם מדינות שונות. אלפסי אמר שאפשר לקחת שני צעירים מכל עיר תאומה של יקנעם ומהקהילות היהודיות באטלנטה וסנט לואיס ולערוך כנס צעירים בעל דיאלוג פורה.
פרויקט "גשר חי" ישראל פולין, הינו פרויקט מוביל לדיאלוג רב תרבותי בין צעירים מישראל לפולין. המשלחת כללה אחד עשר פעילים מובילים ממרכזי הצעירים בצפון. חברי המשלחת הינם גם חברים בקבוצות מנהיגות אזוריות. זו הייתה הפעם הראשונה שצעירים מיקנעם משתתפים בקבוצת מנהיגות אזורית מטעם מרכז הצעירים.
ראש העיר, מר סימון אלפסי: "אני מברך את יוסי ותומר על שליחותם. במפגשים הרבים שהם קיימו הם תרמו רבות למדינת ישראל. מה שהם עשו עשרה דיפלומטים לא עושים למדינה. פעילותם מציגה את האור החיובי שלנו ולא עוד הסתמכות על שידורים בתחנות טלוויזיה זרות כאלו ואחרות. כשדיפלומט מדבר אומרים זה פוליטיקה. כשהם מדברים על הבמה המסר עובד. אני ממליץ למרכז הצעירים לפתוח ערוץ הסברה עם מרכזי צעירים בחו"ל."
מנהל תחום צעירים צפון, ג'וינט ישראל, מר בועז ירדני: "במסגרת הפרויקט נבחרו שני צעירים מיוקנעם לייצג את העיר ואת מרכז הצעירים, ומהתרשמותנו עולה כי שניהם ייצגו בכבוד את העיר והמרכז, ותרומתם הייתה משמעותית ביותר לקבוצה שנכחו בה צעירים ממגוון רחב של ישובים בגליל וממגזרים נוספים. החשיבות של השתתפות הצעירים היא בכך שניתנת להם הזדמנות להיחשף לעולמות תוכן בינלאומיים וכמובן לתרום מניסיונם ויכולתם לחברי הקבוצה ולצעירים עימם נפגשו בפולין. כמי שמוביל את הנושא בשנים האחרונות אני חייב לציין את האיכות והמקצועיות של צעירי העיר יוקנעם כפי שבאו לידי ביטוי בסמינר הבינלאומי הנ"ל."
יוסי דריי: "בשונה מהמשלחת שיצאתי אליה כתלמיד בית ספר באורט, הנסיעה הזאת שינתה לי את כל התפיסה לגבי מה היא פולין כיום, מסתבר שיש שם קהילה יהודית צומחת, כלכלה צומחת ויציבה, אחת הידידות הקרובות של מדינת ישראל באיחוד האירופי ובאופן מפתיע זו אחת המדינות עם האנטישמיות הכי נמוכה באירופה. אני שמח ומוקיר תודה שזכיתי להיות חלק מהמשלחת הזאת, ואין לי צל של ספק שזו רק תחילה של מערכת יחסים רב שנתית עם פרויקט גשר חי."
תומר פרקש: "זו הייתה הזדמנות ייחודית עבורי להכיר תרבות חדשה ובו זמנית להכיר לאחרים את התרבות שלנו, עם הדגש על המאפיינים האישיים, היקנעמים והישראליים. פרויקט "גשר חי" יצר את הבסיס לשיתוף פעולה, בסיס שאני בטוח שיצמיח פרויקטים נוספים, מכיוון שאין גבול לשיתופי הפעולה המועילים שניתן ליצור. אני מוקיר תודה על כך שזכיתי לקחת חלק במשלחת ובפרויקט, זו הייתה חוויה מדהימה."
מאת: אדוט רועי – דובר עיריית יקנעם